Waarom een webshop

Datum: 15 maart 2019
Leestijd: 4 minuten

1. Altijd open, 24/7

Wanneer hebben consumenten tijd om inkopen te doen? ’s Avonds als ze na een lange werkdag in hun zetel ploffen, bijvoorbeeld. Of in het weekend. Maar ’s avonds en ‘s zondags is je winkel niet open. Wat doen ze dan? Ze bestellen online bij de concurrentie. Dat is toch een gemiste kans, niet?

2. Alles moet tegenwoordig snel gaan

Wanneer hebben consumenten ook nog tijd om inkopen te doen? Snel tijdens de pauze op het werk, bijvoorbeeld. Maar dan hebben ze te weinig tijd om naar je winkel te rijden en parkeerplaats te zoeken. Handiger om vanaf hun bureau snel even online inkopen te doen. En die goederen worden dan thuis of op het werk geleverd. Ideaal.

3. Je bereikt véél meer klanten

Wie komt er nu naar je winkel? Mensen die in de buurt wonen, toch? Met een webshop bereik je véél meer potentiële klanten. Want iedereen kan bij je bestellen, ook mensen die helemaal aan de andere kant van ’t land wonen. Met een winkel zou je al meerdere filialen moeten openen om dat te bereiken. Dat is een dure grap.

4. Lage opstartkost

Een webshop opstarten, is goedkoop. Zeker als je vergelijkt met de opstartkosten van een winkel. Geen huur, inrichting, verzekeringen, … Maar waar doe je de verwerking van de bestellingen, vraag je je af? Dat kan gewoon thuis. Of vanuit je winkel, als je die toch al hebt. En als je toch een locatie nodig hebt, dan is die véél goedkoper. Inrichting en locatie maken namelijk niet uit. En dat maakt een groot verschil. Een pand in het dure centrum is bijvoorbeeld niet nodig.

5. Flexibel en snel

Loopt een product niet goed? Op webshops kan je snel kortingen of aanbiedingen opzetten. En stopzetten, natuurlijk. Je hoeft niet manueel prijskaartjes te veranderen. Aanpassingen zijn in een knip gebeurd. Of misschien plaats je best een andere foto of verwoord je de eigenschappen beter anders? Het gaat in ieder geval gemakkelijk en snel.

6. Data en inzicht leiden tot meer verkoop

Je kan zien wie je site bezocht, welke producten ze bekeken, waar ze eventueel afgehaakt zijn, … Met die data kan je slim aan de slag gaan en zo nóg meer verkopen verwezenlijken. Je kan bijvoorbeeld makkelijk verbeteringen aanbrengen op pagina’s waar mensen afhaken. Of een mailtje sturen dat er nog iets in hun winkelmandje zit. De mogelijkheden zijn eindeloos.

7. Makkelijk testen en uitbreiden

Je kan méér aanbieden dan je op stock hebt. Want met een webshop hoef je niet alles op voorraad te hebben. Je kan rechtstreeks door de leverancier laten leveren. Heel anders dan in een winkel. En enorm handig als het om dure of grote stukken gaat. Ook ideaal om te testen. Geen grote investeringen en risico’s. En geen uitbreiding nodig op vlak van opslagruimte. Je ziet, een webshop biedt immens veel voordelen.

Waar wacht je nog op? Contacteer ons vandaag nog en je knappe, gebruiksvriendelijke webshop staat snel online.