Voordelen van een blog

Datum: 5 januari 2019
Leestijd: 3 minuten

Het is als bedrijf echt de moeite om regelmatig blogberichten te posten. Je vraagt je waarschijnlijk af waarom dat toch zo interessant is. Want het kost wel wat moeite en het vraagt een kleine investering. We bespreken daarom kort de 3 belangrijkste voordelen.

  1. Hogere ranking in Google

Een heel belangrijke reden om een blog te starten, is de ranking in Google. Doordat je schrijft over je producten, diensten en expertise, stijgt je website automatisch in de Google ranking. Op je blog zullen bewust of onbewust een heleboel zoekwoorden verschijnen. Die pikt Google op en beloont je daarvoor met een betere ranking. Gevolg: als mensen je product of dienst zoeken via de Google zoekmachine is de kans groter dat website sneller verschijnt. Dankzij deze Search Engine Optimization (SEO) heb je dus een grotere kans dat mensen jouw website bezoeken en misschien zelfs een bestelling plaatsen.

 

  1. Klanten informeren loont

Het kan zijn dat een hogere omzet niet je doel is, maar dat je een meerwaarde wilt betekenen voor de maatschappij. Ook dat is een reden om aan het bloggen te slaan. Natuurlijk gaat het hier eerder om een minderheid. De meeste onder ons slaan toch ook graag munt uit hun activiteiten, maar ook dan is het handig om als doel ‘klanten informeren’ te stellen. Want zo vermijd je dat je schrijft vanuit jouw standpunt, want dan praat je de hele tijd over jezelf en wat jou interesseert. Wie wil dat nu lezen. Je moet je potentiële klanten dus goed voor ogen houden wanneer je onderwerpen zoekt en blogberichten schrijft. Op die manier zal je schrijven over onderwerpen waar zij interesse in hebben. Als je dat doet, creëer je een win-win situatie: je bezoeker is content met de informatie op je blog. En jij trekt zo meer lezers aan. En je bestaande lezers zullen waarschijnlijk vaker je website bezoeken.

 

  1. Je wordt gezien als expert

Consumenten geloven niet meer in verkooppraatjes. Ze laten zich niet meer zo makkelijk leiden door wat verkopers en bedrijven hen vertellen. Ze zijn mondiger en gaan zelf op zoek naar onpartijdige informatie. Dan is het eens zo belangrijk dat jij correcte informatie in je blogberichten zet. Op die manier zullen ze je terug als expert zien en opnieuw vertrouwen hebben in je bedrijf.

 

Ga je binnenkort aan de slag met een blog? In ons websitepakket zit een blog inbegrepen. Je kan zelfs content bijbestellen, dan schrijven onze copywriters je blogberichten. Handig, toch?